Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Strategia działań KBF-u na lata 2023–2026

Współpraca, animowanie przestrzeni wspólnych i dbałość o potrzeby kulturalne wszystkich mieszkańców Krakowa – tak KBF planuje się rozwijać jedna z największych instytucji kultury w Polsce przez najbliższe trzy lata.

Fot. Adrian Pallasch / KBF

W październiku stanowisko dyrektorki Krakowskiego Biura Festiwalowego objęła Carolina Pietyra. Teraz, po dwóch miesiącach pracy, wraz z zespołem zaprezentowała strategię działań KBF na lata 2023–2026. To plan wyznaczający kierunki rozwoju dla jednej z największych jednostek kultury w Polsce.

Doświadczenie dyrektorki KBF w projektach transformacyjnych i projektowych, z wykorzystaniem metodologii projektowania zorientowanych na ludzi, stało się podstawą do tego, by u podstaw strategii KBF postawić mieszkańców Krakowa. Wzięto pod uwagę zmieniające się potrzeby mieszkańców, potencjał przestrzeni pałacu Potockich do integracji systemu instytucji i realia samego Biura, które docelowo ma się przeprowadzić do budynku dawnej „czerwonej chirurgii” przy ulicy Kopernika.

– Rzeczywistość zmienia się na naszych oczach, nie możemy więc udawać, że świat wygląda tak samo jak kilka lat temu. Nasz plan na najbliższe trzy lata zakłada zmianę podejścia do działalności kulturalnej. Celem jest nie tylko wzmocnienie pracy w zakresie współpracy z otoczeniem biznesowym, ale też stworzenie przestrzeni dla wszystkich jej twórców i odbiorców. Tak chcemy rozwijać działalność w pałacu Potockich – przekonywała Carolina Pietyra.

Na przyszły rok zaplanowano również innowacyjne działania w dzielnicy Wesoła. Zgodnie ze strategią KBF-u ma ona stać się inkubatorem zrównoważonej kultury, przyjaznym zarówno instytucjom, jak i organizacjom pozarządowym czy prywatnym osobom. KBF będzie wspierać tych, którzy mają ciekawe pomysły na eksperymenty, animowanie wspólnej przestrzeni i kultury w mieście.

 

Kultura musi mądrze i odpowiedzialnie odpowiadać na stojące wyzwania. Po czasie pandemii, w trakcie wojny za wschodnią granicą, w obliczu wyzwań gospodarczych i klimatycznych, planowane działania będą oparte na współpracy z otoczeniem i całym ekosystemem. Dodatkowym kontekstem jest konieczność reorganizacji pracy instytucji w związku z przekazaniem części zadań do spółki Kraków5020. Powstała w tym roku miejska spółka przejęła Centrum Kongresowe ICE Kraków, Pawilon Wyspiańskiego oraz punkty informacji turystycznej InfoKraków, zarządzane do tej pory przez KBF.

Plan dla KBF na lata 2023–2026 jest zdywersyfikowany i znalazły się w nim zarówno działania kulturotwórcze, w tym organizację znanych i sztandarowych krakowskich festiwali, jak i aktywność okołokulturalna i projekty interdyscyplinarne, takie jak Bomba Megabitowa czy Wianki.

– Przed nami trudny rok, również w kwestii finansowania wydarzeń kulturalnych, dlatego naszym celem jest silna, oparta na wzajemnym zaufaniu współpraca z biznesem, NGO-sami i partnerami – stwierdziła Carolina Pietyra.

20221201-img_7785.jpg
Strategia KBF-u Bogusław Świerzowski
20221201-img_7786.jpg
Strategia KBF-u Bogusław Świerzowski
20221201-img_7790.jpg
Strategia KBF-u Bogusław Świerzowski
20221201-img_7802.jpg
Strategia KBF-u Bogusław Świerzowski
20221201-img_7806.jpg
Strategia KBF-u Bogusław Świerzowski
20221201-img_7785.jpg
20221201-img_7786.jpg
20221201-img_7790.jpg
20221201-img_7802.jpg
20221201-img_7806.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-12-01
Data aktualizacji: 2022-12-05
Powrót

Zobacz także

Znajdź