Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zmiana godzin obsługi mieszkańców w magistracie

Od 5 grudnia 2022 r. Urząd Miasta Krakowa zmienił godziny obsługi mieszkańców we wszystkich lokalizacjach do godz. 15.30. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych są otwarte od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00–18.00. Urząd Stanu Cywilnego w godz. 15.30–18.00 funkcjonuje tylko przy ul. Lubelskiej 29. W ten sposób miasto chce zmniejszyć rachunki za prąd.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Z usług świadczonych dotąd do godz. 18.00 w trzech lokalizacjach UMK (al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2 i ul. Wielicka 28a) od 5 grudnia, po 15.30, nie są realizowane m.in: nadawanie nr PESEL dla obywateli Ukrainy, wydawanie dowodów osobistych, działalność Punktu Obsługi Przedsiębiorcy.

Większość usług świadczonych dotychczas w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa w godzinach popołudniowych można zrealizować w Punktach Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych (Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, Galeria Bonarka City Center, ul. Kamieńskiego 11, Galeria Serenada, al. Bora-Komorowskiego 41), które są otwarte od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00–18.00.

Składanie wniosków do CEIDG dotyczących założenia firmy przez osoby fizyczne, zmiany danych, zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej oraz zamknięcia firmy jest możliwe w godzinach popołudniowych wyłącznie w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Serenada od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00–18.00.

Pozostałe usługi są świadczone na dotychczasowych zasadach w godzinach 7.40–15.30.

Przypominamy, że kontakt z Urzędem Miasta Krakowa w przypadku niektórych spraw, odbiór przez strony dokumentów, których nadawcą jest Urząd, prowadzony jest także za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24:

  • bezpłatny odbiór przesyłek odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. Bohdana Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
  • nadawanie przez mieszkańców przesyłek do Urzędu Miasta Krakowa odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty
  • umieszczenie przesyłki w jednym z paczkomatów lub w jakimkolwiek innym paczkomacie InPost zlokalizowanym na terenie Krakowa.

Od 5 grudnia odbiór dowodu osobistego w stałych lokalizacjach tj. al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielicka 28a i os. Zgody 2 jest możliwy wyłącznie do godziny 15.30. Nie będzie obsługi popołudniowej, a więc obsługa klientów jest prowadzona wyłącznie do godz. 15.30.

WAŻNE: W galeriach handlowych nie można odebrać dowodu osobistego.

W galeriach można załatwić sprawy z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:

  • Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, I piętro, lokale nr 157 i 193 (naprzeciwko poczty)
    • dokonanie zameldowania i wymeldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy al. Powstania Warszawskiego 10 do godz. 15.30)
  • Galeria Bonarka, ul. Kamieńskiego 11, poziom 1; lokal G 26
    • dokonanie zameldowania i wymeldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy ul. Wielickiej 28a do godz. 15.30)
  • Galeria Serenada, ul. Bora-Komorowskiego 41, poziom 2; lokal B-213
    • dokonanie zameldowania i wymeldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy os. Zgody 2 do godz. 15.30)
    • składanie wniosków do CEIDG w zakresie: założenia działalności gospodarczej, zmiany danych firmy zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej, zamknięcia firmy
    • potwierdzanie profilu zaufanego.

Sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:

  • Galeria Bronowice
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
  • Galeria Bonarka
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
  • Galeria Serenada
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków i odbiór praw jazdy.

Zgodnie z art. 37 ustawy z 7 października 2022 r. „o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej,” kierownicy jednostek sektora finansów publicznych od 1 grudnia do 31 grudnia 2022 r. mają zredukować zużycie energii elektrycznej w zajmowanych budynkach lub częściach budynków oraz przez wykorzystywane urządzenia techniczne, instalacje i pojazdy o 10 proc. w stosunku do średniej z lat 2018–2019. Natomiast w przyszłym roku mają ograniczyć o 10 proc. energię w stosunku do zużycia z 2022 r. Kto tego obowiązku nie wykona, na podstawie art. 38 tej ustawy ma podlegać karze do 20 tys. zł. Raport z oszczędności energii elektrycznej, kierownicy jednostek sektora finansów publicznych będą przekazać prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki do 31 marca roku następującego po roku, którego dotyczy obowiązek.

pokaż metkę
Autor: Joanna Dubiel
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-11-23
Data aktualizacji: 2023-01-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź