Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Zamknięty przejazd kolejowy na ul. Półłanki

W poniedziałek, 25 lipca, ruszył ostatni etap modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki w Krakowie. Przez około cztery tygodnie przejazd kolejowo-drogowy będzie zamknięty. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA to ważne skrzyżowanie stanie się bezpieczniejsze.

Fot. pixabay.com

W poniedziałek, 25 lipca, ruszył ostatni etap modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki w Krakowie. Przez około cztery tygodnie przejazd kolejowo-drogowy będzie zamknięty. Samochody jeżdżą objazdem, a autobusy komunikacji zbiorowej mają zmienione trasy (Szczegóły tutaj). Dla pieszych i rowerzystów wykonawcy przygotowali bezpieczne korytarze, którymi można przedostać się na drugą stronę linii kolejowej. Prace budowlane zakończą się w drugiej połowie sierpnia.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

W ramach inwestycji wymieniona zostanie nawierzchnia na odcinku około 60 metrów. Nowa droga będzie szersza, a po północnej stronie pojawi się chodnik. Na samym przejeździe zabudowane będą nowe płyty, które ułatwią pokonywanie samochodem trzech torów w tym miejscu. Bezpieczeństwo poprawi się również dzięki nowej sygnalizacji świetlnej, urządzeniom zabezpieczającym i nowym latarniom, które zostały zamontowane przy przejeździe.

Pierwszą część prac wykonawcy zrealizowali w zeszłoroczne wakacje. Przebudowa została podzielona na etapy, ze względu na ciągłość ruchu pociągów na ważnej linii kolejowej, łączącej Kraków z Tarnowem i Rzeszowem. Prace planowane są w porozumieniu z lokalnym zarządem dróg – w okresie wakacji ze względu na mniejsze natężenie ruchu samochodowego.

Modernizacja przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei dalekobieżnej i aglomeracyjnej w całej Małopolsce. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Więcej o projekcie: www.krakow-rudzice.pl.
 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-07-14
Data aktualizacji: 2022-08-09
Powrót

Zobacz także

Znajdź