Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!

3 grudnia ruszyła kampania zapraszająca mieszkańców południowej Polski do Gdyni. Przez trzy dni na Rynku Głównym będzie można odetchnąć morską bryzą, posłuchać szumu fal, nawoływania mew – poczuć Gdynię wszystkimi zmysłami. Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują, wspierając się wzajemnie w promocji rodzimej branży turystycznej. Kraków zaprasza gdynian, a Gdynia zaprasza krakowian – to niecałe sześć godzin podróży pociągiem, a znajdujemy się w zupełnie innej rzeczywistości.

Fot. materiały prasowe

Od 3 do 5 grudnia na Rynku Głównym funkcjonować będzie specjalnie zaaranżowana nowoczesna przestrzeń, w której krakowianie poczują się jak w Gdyni. W piątek w samo południe na rynku odbył się briefing prasowy z udziałem Katarzyny Gruszeckiej-Spychały, wiceprezydent Gdyni i Jerzego Muzyka, zastępcy prezydenta Krakowa. 

 

Gdynia, czyli uczta dla zmysłów

Kampania „Odetchnij w Gdyni” jest inna niż wszystkie do tej pory. Przełamuje standardy kampanii zarówno pod względem idei przewodniej, jak i jej realizacji.

– „Odetchnij w Gdyni" to nasza nowa kampania promocyjna, z którą startujemy w królewskim mieście – Krakowie. Jest nowa pod każdym względem. Nie tylko dlatego, że wcześniej takiej nie robiliśmy, ale dlatego, że ma całkiem nową ideę i zupełnie nowe środki wyrazu. W Krakowie, na rynku, postawimy pawilon, w którym będzie można różnymi zmysłami naprawdę doświadczyć, jak to jest w Gdyni. A co można w Gdyni? W Gdyni można odetchnąć. Można odetchnąć od codzienności. Można odetchnąć od pracy. Można też nałykać się jodu prosto ze świeżej, morskiej bryzy albo po prostu pooddychać powietrzem, które nawet zimą jest czyste i zdrowe – opowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Jak sama nazwa kampanii wskazuje, opowiemy mieszkańcom Krakowa o ODDECHU w Gdyni. O odpoczynku, ale i o tym, czym jest nadmorskie powietrze jesienią i zimą – tak nieoczywistym i jeszcze powszechnie nieodkrytym dla nadmorskich wyjazdów okresie. A Gdynia jest wtedy zachwycająca. Surowość aury jest wręcz egzotycznym doświadczeniem.

- Jestem pod ogromnym wrażeniem prezentacji Gdyni i widać jaka miłość do swojego rodzinnego miasta wypływa z wypowiedzi pani prezydent. Można powiedzieć, że dzisiejsza obecność na krakowskim Rynku to rewizyta. W czasie wakacji Kraków promował się w Trójmieście i zapraszał mieszkańców oraz turystów do odwiedzin grodu Kraka. Jeżeli w Gdyni jesteśmy postrzegani jako stały partner, bo to kolejna wspólna akcja to sądzę, że nasza współpraca również w drugą stronę będzie dawała takie pozytywne efekty – powiedział Jerzy Muzyk zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju.

 

 

Od 3 do 5 grudnia do godz. 20.00 w pawilonie na Rynku Głównym będzie więc można odetchnąć morską bryzą, posłuchać szumu fal, podziwiać nadmorskie widoki, a także skosztować „gdyńskiej rybki” – pierniczka w kształcie ryby.

Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują i wspierają się w promocji lokalnej branży turystycznej. Kampania, która ruszyła właśnie w królewskim mieście, tylko to potwierdza. Do udziału w akcji zapraszali Katarzyna Gruszecka-Spychała – wiceprezydent Gdyni oraz Jerzy Muzyk – zastępca prezydenta Krakowa, którzy wzięli udział w briefingu zorganizowanym na krakowskim rynku.

– Ideę akcji można by zdefiniować w jednym zdaniu: „Bądź turystą w swoim kraju i dostrzegaj te wartości, które są na wyciągnięcie ręki – bez konieczności odbywania dalekich podróży”. W czasie pandemii, kiedy nasze możliwości turystyczne zostały znacząco ograniczone, szukaliśmy rozwiązań, które są na wyciągnięcie ręki. Doszliśmy do wniosku, że zarówno Gdynia, jak i Kraków mają tyle wartości, że tak naprawdę często nie jesteśmy w stanie, nawet będąc mieszkańcami tych fantastycznych miast, skorzystać w całości z tego potencjału. Dzisiejsza impreza na wietrznym i chłodnym krakowskim rynku to w pewnym sensie rewizyta związana z aktywnością Krakowa – przy ogromnym wsparciu samorządu gdyńskiego – w okresie letnim. Wtedy to Kraków miał przyjemność prezentować swoje walory jako turystyczne miasto, do którego warto przyjeżdżać. Idea, którą tutaj wspólnie realizujemy, jest ze wszech miar właściwa. Pokazuje to, co być może dla wielu mieszkańców Polski jest znane, ale dla niektórych wciąż jeszcze nieodkryte. Jestem pod ogromnym wrażeniem, że na krakowskim rynku słyszę szum fal. Daje to namiastkę pewnego rodzaju wyciszenia i spokoju, bo Bałtyk zawsze kojarzy się z ukojeniem i uspokojeniem. Sądzę, że to doskonała inicjatywa. Fantastycznie Gdynia się prezentuje – mówił Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa.

– Postanowiliśmy zrobić mały prezent świąteczny wszystkim mieszkańcom i odwiedzającym królewskie miasto – Kraków i sprawić, że można tu usłyszeć krzyk mew, a także poczuć Gdynię i odetchnąć nią w specjalnym pawilonie. W ten sposób chcemy zaprosić ludzi, którzy tu żyją i stąd pochodzą,  do naszego fantastycznego miasta, zachwycić ich tym, co proponuje Gdynia zimą i przekonać, że warto z tego skorzystać. Już montując nasz pawilon, widzieliśmy, że zainteresowanie akcją jest ogromne, a zatem sądzę, że będziemy tu wracać, a być może krążyć też po innych miastach w Polsce – mówiła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

W ramach akcji na krakowskim rynku zorganizowano także konkurs wiedzy o Gdyni. Mogli wziąć w nim udział zarówno krakowianie, jak i turyści. Do zdobycia były gdyńskie gazety i upominki.

Odetchnij w Gdyni

Malowniczy śnieg na plaży, zapierające dech zimowe sztormy, zaśnieżone morenowe wzgórza, no i to powietrze z dobroczynnym jodem! Wieczorny spektakl w Teatrze Muzycznym, a po nim lampka wina w jednej z kafejek usytuowanych tuż przy plaży. Zaskakująca wystawa w Muzeum Emigracji, nieopodal doków portowych. Seans filmowy w kinie studyjnym, a potem spacer ulicami modernistycznego śródmieścia Gdyni – Miasta Filmu UNESCO. Bo przecież film kocha Gdynię, a Gdynia kocha film.

 

Gdynia jako miejsce zimowych, weekendowych oraz tygodniowych destynacji jest niezwykle atrakcyjną propozycją. Miasto przygotowało pakiety turystyczne dla osób o zróżnicowanych upodobaniach. Pakiet kulturalny, aktywny czy rodzinny to atrakcyjne miejskie aktywności gwarantujące, że czas spędzony w Gdyni będzie miłym wspomnieniem.

– Do promocji „Odetchnij w Gdyni” przystąpiło 13 gdyńskich hoteli. Będziemy zapraszali mieszkańców Krakowa i innych południowych miast do tego, aby skorzystali z pobytu w Gdyni. Jak wiadomo, w okresie jesienno-zimowym hotele mają mniejsze obłożenie, ale jednocześnie powietrze w Gdyni jest najzdrowsze. Będziemy też zachęcali do skorzystania z pakietów sportowych, kulturalnych, do spacerów z trenerami i morsowania. Mamy nadzieję, że uda nam się również namówić gości, aby skorzystali ze znakomitej oferty gastronomicznej w Gdyni, która w Trójmieście uznawana jest za numer jeden – dodaje Aneta Stępkowska, dyrektor generalna w Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront.

Kierunek: Gdynia

Krakowianie i turyści, którzy zawitają do gdyńskiego pawilonu, będą mogli się przekonać, że warto wybrać się nad morze również jesienią czy zimą. Dlaczego? W tym okresie w Gdyni można liczyć na spokój, który jest potrzebny do odpoczynku, bliskość natury, kameralną atmosferę i wspaniałe powietrze. To wszystko w połączeniu z dobrą kuchnią, a także wieloma innymi atrakcjami, m.in. kulturalnymi, tworzy ofertę idealną.

Pokazuje to krótki film, który na potrzeby kampanii „Odetchnij w Gdyni” stworzyła Gdyńska Szkoła Filmowa.

Poza tym wszyscy, którzy zdecydują się przyjechać do Gdyni w zimie – czy to na weekend, czy na dłuższy pobyt – będą mogli skorzystać z oferty specjalnej. W ramach akcji „Odetchnij w Gdyni” przygotowano trzy rodzaje pakietów turystycznych: aktywny, kulturalny i rodzinny. Dzięki nim będzie można skorzystać z miejskich atrakcji i wyjechać z Gdyni z miłymi wspomnieniami. Pakiety to m.in. zniżki do instytucji kultury czy zaproszenie na nadmorski trening pod okiem instruktora.

Do akcji przystąpiło kilkanaście gdyńskich hoteli: Antares, Hotel Baltic, Courtyard by Marriot Gdynia Waterfront, Dom Marynarza, Hotel Gdynia Boutique, Hotel Jakubowy, Mercure Gdynia, Hotel Morski, My Story Gdynia, Hotel Nadmorski, Quadrille Relais & Chateaux, Różany Gaj, Willa Lubicz, Longstay Premium Apartments oraz Mały Żagiel. Zatrzymując się w jednym z nich, będzie można skorzystać z pakietów.

Pakiety obowiązują od grudnia 2021 do marca 2022 roku. Szczegóły na stronie kampanii: www.gdynia.pl/odetchnijwgdyni.

Konkurs fotograficzny „Ślady Gdyni w Krakowie”

Czas trwania konkursu: 3–28 grudnia (ogłoszenie wyników 30 grudnia)

Nagrody: sześć pakietów prezentowych: trzy nagrody „główne” i trzy nagrody dodatkowe „wyróżnienia”

Warunki konkursu: Aby wziąć udział w konkursie należy nadesłać zdjęcie swojego autorstwa na promocja@gdynia.pl lub opublikować je na Instagramie (osoba biorąca udział w konkursie musi mieć profil publiczny) dodając hasztagi: #OdetchnijwGdyni, #GdyniawKrakowie, a także oznaczyć na zdjęciu instagramowy profil @gdynia_official. Regulamin konkursu dostępny na stronie gdynia.pl, a także na gdynia.pl/odetchnijwgdyni.

O konkursie

„Odetchnij w Gdyni” to kampania skierowana do wszystkich mieszkańców południowej Polski. Pierwszym przystankiem akcji jest Kraków. Organizatorzy chcą podzielić się tym, co w Gdyni najlepsze – świeżym, czystym, morskim powietrzem! To właśnie w nadmorskim mieście codziennie oddychamy jodem, a orzeźwiający wiatr przegania gorszej jakości powietrze. Jednak na odwiedzających Gdynię turystów czeka nie tylko sprzyjający klimat, ale i gościnna atmosfera połączona z licznymi pakietami turystycznymi przygotowanymi specjalnie dla osób podróżujących nad morze „poza sezonem”.

Dlatego serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie „Ślady Gdyni w Krakowie”, w której każdy uczestnik będzie mógł popisać się kreatywnością, a także niestandardowym podejściem do tematu. Ministerstwo Śledzia, ulica Świętojańska… a może małe morze właśnie w sercu Krakowa? Wybór należy do Was! Każdy ślad weźmiemy pod uwagę, ważne aby na jednym zdjęciu symbolicznie połączyć ze sobą dwa – pozornie odległe miasta – Gdynię i Kraków.

Prace konkursowe można przesyłać na adres e-mailowy: promocja@gdynia.pl lub opublikować na Instagramie (patrz: „Warunki konkursu) w terminie od 3 do 28 grudnia do godz. 23.59. Nadesłane prace oceni jury, które wybierze sześć najlepszych zdjęć – każde z nich zostanie nagrodzone specjalnymi, gdyńskimi upominkami. Liczą się walory oraz kreatywność fotografii.

Prócz nagród, zwycięskie zdjęcia zostaną opublikowane na stronie gdynia.pl. Po ogłoszeniu wyników, nagrody zostaną przesłane pocztą tradycyjną. Organizator konkursu skontaktuje się drogą mailową lub w wiadomości prywatnej na Instagramie z każdym ze zwycięzców.

Zapraszamy do udziału w konkursie. Spróbujmy odnaleźć ślady Gdyni w Krakowie!

odetchnij w gdyni

 

bs_211203_6816.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6718.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6745.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6770.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6789.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6795.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6819.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6821.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6834.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
Poczuj Gdynię na Rynku Głównym! Bogusław Świerzowski/Krakow.pl
bs_211203_6816.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6718.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6745.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6770.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6789.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6795.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6819.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6821.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
bs_211203_6834.jpg-Poczuj Gdynię na Rynku Głównym!
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-12-01
Data aktualizacji: 2021-12-05
Powrót

Zobacz także

Znajdź