Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Jest przetarg na koncepcję Trasy Ciepłowniczej

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy Trasy Ciepłowniczej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Jednym z elementów projektu ma być linia tramwajowa.

Fot. Zarząd Inwestycji Miejskich

Przypomnijmy, że planowana Trasa Ciepłownicza to element III obwodnicy Krakowa na odcinku pomiędzy rondem Dywizjonu 308 a ulicą Lipską. Pierwszym istotniejszym krokiem na drodze do realizacji zadania ma być wielobranżowa i wielowariantowa koncepcja przebiegu tej inwestycji. ZIM ogłosił właśnie przetarg na przygotowanie takiego opracowania.

– Zadaniem wykonawcy będzie przedstawienie minimum czterech wariantów przebiegu Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową na długości ok. 4 km i budową skrzyżowań lub węzłów drogowych, estakad oraz przeprawy pod rzeką lub nad rzeką Wisłą. W ramach inwestycji przewidziana ma być budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie.

Wielowariantowa i wielobranżowa koncepcja dla tej inwestycji zlecona przez ZIM ma pozwolić na wybranie wariantu optymalnego zarówno pod względem finansowym, jak i rozwoju systemu transportu publicznego, indywidualnego i rowerowego.

W koncepcji oszacowany będzie koszt realizacji zadania. Dla wybranego wariantu inwestycji ma zostać uzyskana decyzja środowiska (DUŚ). Termin składania ofert mija 8 czerwca. Dokumenty przetargowe dostępne są tutaj.

Zgodnie z planem, opracowanie koncepcji wraz z decyzją środowiskową ma być gotowe w 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłonioną w przetargu firmą projektową. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych na realizację tego zadania, ma zostać zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie wykonanie robót budowlanych.

Warto wiedzieć, że punktem wyjścia do opracowania wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji Trasy Ciepłowniczej wraz z linia tramwajową i niezbędną infrastrukturą są wcześniej przygotowane materiały studialne. W przypadku komponentu drogowego, w dokumentach planistycznych Miasta wyznaczony jest korytarz na odcinku od ronda Dywizjonu 308 przez ulicę Nowohucką do istniejącego mostu na Wiśle, bądź z wykorzystaniem ulicy Ciepłowniczej, przekroczenia Wisły na wysokości ulicy Szafrańskiej i Golikówka, do ulicy Lipskiej. Z kolei dla przebiegu linii tramwajowej, wcześniejsze materiały studialne wskazują kilka potencjalnych przebiegów.

W tym roku ZIM będzie też chciał ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji przebiegu Trasy Nowobagrowej. W tym przypadku zaplanowana ma zostać również linia tramwajowa. Trasa Nowobagrowa to element III obwodnicy drogowej po wschodniej stronie miasta na odcinku od ul. Lipskiej do skrzyżowania ulic Nowosądecka/Wielicka/Kamieńskiego. Wybudowanie linii tramwajowej w połączeniu z planowanym układem tramwajowym towarzyszącym Trasie Ciepłowniczej ma zapewnić szybkie i bezkolizyjne połączenie komunikacją szynową od ronda Dywizjonu 308 do ul. Wielickiej z przekroczeniem barier w postaci Wisły i magistrali kolejowej w Płaszowie.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-05-05
Data aktualizacji: 2021-05-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź