Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

„Mój świadomy wybór” – program doradztwa zawodowego dla szkół

Grodzki Urząd Pracy w Krakowie zaprasza krakowskie szkoły ponadpodstawowe do udziału w programie „Mój świadomy wybór”. Jego celem jest przygotowanie uczniów branżówek, techników i liceów do planowania kariery zawodowej w oparciu o własne zasoby i analizę informacji na temat rynku pracy i systemu edukacji. Udział w programie jest bezpłatny.

Fot. materiały prasowe

Realizowany przez GUP od 2020 r. program „Mój świadomy wybór” przygotowuje młodzież do podejmowania samodzielnych i przemyślanych decyzji dotyczących wyboru dalszej drogi kształcenia. Ze względu na obowiązujące obostrzenia sanitarne spotkania z młodzieżą będą odbywać się w formie webinariów za pośrednictwem platformy internetowej. Podczas zajęć doradcy zawodowi poruszą takie tematy, jak samoocena uczestników, praktyczne wykorzystanie pozyskanej wiedzy. Uczniowie  będą mieli okazję do wyciągania wniosków i refleksji.

GUP zachęca dyrektorów oraz nauczycieli do zgłaszania swoich szkół lub konkretnych klas. Data, godzina oraz szczegóły spotkania (w tym platforma internetowa) zostaną ustalone podczas bezpośredniej rozmowy z doradcami zawodowymi.

Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45–14.45 pod numerem telefonu: 12 68 68 208.

W programie adresowanym do uczniów uwzględnione zostaną następujące obszary:

I. Współczesny rynek pracy

  • Analizy rynku pracy pod kątem poszukiwania zatrudnienia
  • Poznanie źródeł nowych miejsc pracy
  • Analiza najczęściej stosowanych sposobów poszukiwania pracy
  • Identyfikowanie barier utrudniających poszukiwanie pracy
  • Poznanie zasad ułatwiających poszukiwanie pracy
  • Identyfikacja i analiza metod znajdowania ofert pracy
  • Określenie indywidualnych sposobów poszukiwania ofert zatrudnienia

II. Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie

  • Poznanie systemu edukacji i innych form uczenia się
  • Przetwarzanie informacji o formach i placówkach kształcenia
  • Zawody przyszłości

III. Planowanie własnego rozwoju

  • Sposoby i narzędzia identyfikowania własnych kompetencji i predyspozycji zawodowych

IV. Indywidualne spotkanie z doradcą zawodowym (opcjonalnie)

  • Rozmowa doradcza, ew. badanie kompetencji i predyspozycji zawodowych (dot. uczniów, którzy ukończyli 18 lat)
  • Opracowanie indywidualnego bilansu kompetencji, umiejętności oraz słabych i mocnych stron.
pokaż metkę
Autor: MAŁGORZATA TABASZEWSKA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-02-17
Data aktualizacji: 2021-05-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź