Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Krakowscy nauczyciele podróżują, aby skuteczniej uczyć

Nauczyciele XIII Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie korzystają z szans, jakie daje program „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej”. Dzięki unijnemu dofinansowaniu realizują kilkuletni szkolny projekt „Podróże do źródeł motywacji”, w ramach którego wyjeżdżają za granicę, aby doskonalić języki, a przede wszystkim szukać sposobów na lepsze motywowanie uczniów do nauki.

Fot. XIII Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Krakowie

Niedawno grupa 22 nauczycieli „Trzynastki” wróciła z Cypru, gdzie wzięła udział w kursach języka angielskiego. Na wyspie doskonalili sprawność językową i własne metody uczenia się, a wiadomo, że nic tak nie pomaga w zrozumieniu tych procesów jak poddanie swoich umiejętności weryfikacji. Mogli sobie też uświadomić trudności, z jakimi zmagają się uczniowie, i to, jak działają mechanizmy motywacji i demotywacji. I przekonać się, że interdyscyplinarne podejście do nauki, łączące różne dziedziny wiedzy, jest już samo w sobie wielką zachętą do rozwoju.

Krakowscy nauczyciele podkreślają, że najlepszą motywacją do nauki języka obcego jest świadomość, że służy on komunikacji, a więc poznania i zrozumienia innych. Jego znajomość pozwala efektywnie uczestniczyć we wszystkich działaniach projektowych oraz wymieniać się wiedzą i doświadczeniami z nauczycielami z innych krajów. A krakowianie realizują swój projekt w partnerstwie ze szkołami z Hiszpanii, Włoch, Finlandii i Turcji.

Kraj Cervantesa odwiedzili w lutym tego roku – obserwowali pracę jednej ze szkół w regionie Kastylii i to, jak tamtejsi nauczyciele aktywizują i motywują swoją młodzież. Zapoznali się ze specyfiką szkoły, sposobem zarządzania, metodami pracy i wdrażaną tam ideą edukacji włączającej. Mieli warsztaty z hiszpańskimi kolegami i koleżankami, a jedna z krakowskich nauczycielek poprowadziła lekcje. Szukali przyczyn braku motywacji do nauki – bo ta wiedza pomoże im dobrać środki i metody umiejętnego motywowania uczniów.

Hiszpanie wizytowali krakowskie liceum w październiku 2019 r. Jeżeli sytuacja epidemiologiczna pozwoli, kolejni nauczyciele „Trzynastki” w przyszłym roku odwiedzą fińską, włoską i turecką szkołę. Projekt ma trwać do początku 2022 r. XIII LO otrzymało na jego realizację unijne dofinansowanie w wysokości 508 tys. zł.

pokaż metkę
Autor: Małgorzata Tabaszewska
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-10-01
Data aktualizacji: 2020-10-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź