Nasze miasto rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Urząd przez internet: sprawnie i bezpiecznie

Wydział Spraw Administracyjnych UMK przypomina, że w każdym momencie dnia i nocy, przez siedem dni w tygodniu, można załatwić sprawy urzędowe nie ruszając się sprzed monitora komputera. To szybkie, bezpieczne, a przede wszystkim skuteczne rozwiązanie.

Fot. pixabay.com
pixabay.com

Aby skorzystać z możliwości elektronicznego załatwiania spraw wystarczy posiadać:

  • profil zaufany ePUAP, który można założyć za pośrednictwem strony internetowej pz.gov.pl oraz poprzez bankowość elektroniczną, lub
  • dowód osobisty z warstwą elektroniczną i czytnikiem lub aplikacją eDO App służącą do podpisywania dokumentów (więcej informacji o eDowodzie na stronie internetowej edowod.gov.pl), lub
  • kwalifikowany podpis elektroniczny.

Wydział Spraw Administracyjnych realizuje większość procedur w formie elektronicznej, a około połowy z nich w sposób całkowicie elektroniczny, który nie wymaga kontaktu osobistego z urzędem. Elektronicznie dostępne są takie usługi jak m.in.:

  • wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego,
  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
  • wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego,
  • zgłoszenie wyjazdu i powrotu z wyjazdu za granicę RP,
  • udostępnianie danych oraz wydawanie zaświadczeń z prowadzonych ewidencji i rejestrów,
  • dopisanie do stałego rejestru wyborców,
  • wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy,
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Pełna lista usług dostępna jest tutaj.

pokaż metkę
Autor: Joanna Korta
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat