Odwiedź Kraków rozwiń menu
Kulinarny Kraków rozwiń
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

„Kraków nieodkryty” wyruszył nad morze!

Trwa kampania „Kraków nieodkryty”, która ma zachęcić turystów do odwiedzenia stolicy Małopolski i zejścia z utartych szlaków zwiedzania miasta. Po serii materiałów w prasie, reklamach w radiu i telewizji, a także billboardach w największych polskich miastach, Kraków wyruszył nad morze, by promować swoje walory na skwerze kuracyjnym w Sopocie i Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku.

Fot. Bogusław Świerzowski
Bogusław Świerzowski

W ramach trwającej ofensywy promocyjnej w największych polskich miastach, m.in. Gdańsku, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu, pojawiły się reklamy wielkoformatowe i billboardy przypominające, że Kraków to nie tylko Wawel, ale również zielone kopce, majestatyczne kościoły, spoglądające na wszystko z góry maszkarony.

Miejsca mniej oczywiste ukazywał spot reklamowy przygotowany przez miejską telewizję i prezentowany na kanałach grupy TVN i Discovery: TVN, TVN24, TVN24 Bis, TVN Turbo, TTV, TVN7, Metro, National Geographic, Travel Channel, Puls, Canal+Sport, Discovery Life, Discovery Channel, Discovery Historia, Nat Geo People i innych. Zachęta do przyjazdu do Krakowa płynęła też z anten radiowych: RMF FM i Złotych Przebojów – także przy okazji konkursów z cennymi nagrodami. Przygotowano także publikacje w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Tygodniku Powszechnym” oraz w prasie kobiecej. Duży nacisk położono na działania online – o atrakcjach miasta donosił youtuber „Duży w maluchu” i blog esky.pl, a także wszystkie media miejskie, w tym te społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Do współpracy udało się namówić również znanych i lubianych krakowian, którzy w spotach promocyjnych opowiadali o mniej znanym obliczu miasta.

W czerwcu Kraków podpisał porozumienie z Trójmiastem o współpracy promocyjnej w trwającym letnim sezonie turystycznym. Jej celem jest ożywienie kulturalne i gospodarcze miast w niełatwym czasie pandemii. W ramach tej współpracy w przestrzeni miejskiej Gdańska, Gdyni i Sopotu i mediach miejskich pojawiły się informacje zachęcające mieszkańców nadmorskich kurortów do przyjazdu do Krakowa. Stolica Małopolski odwdzięcza się swoim partnerom tym samym.

W pierwszej połowie sierpnia przedstawiciele miasta osobiście przekonują mieszkańców Sopotu i Gdańska oraz wypoczywających tam turystów, że podczas trwającego lata jest jeszcze czas, by zaplanować pobyt pod Wawelem.

 

– Liczymy, że pomogą nam w tym najbardziej znane symbole Krakowa: Lajkonik, Smok Wawelski i obwarzanki – mówi Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej UMK. – Przygotowujemy też konkursy wiedzy o Krakowie oraz warsztaty dla najmłodszych, oczywiście wszystko z uwzględnieniem reżimu sanitarnego. Atrakcji z pewnością na stoisku Krakowa nie zabraknie. Mamy nadzieję, że zachęcimy wszystkich, którzy teraz odpoczywają nad morzem, by ruszyli w dalszą podróż i odkryli wszystkie skarby i atrakcje Krakowa.

W dniach 7–9 sierpnia skwerem kuracyjnym w Sopocie zawładną Lajkonik i latający smok Teatru Groteska. Będą warsztaty Żywego Muzeum Obwarzanka, popisy teatrów: ognia – Los Fuegos i ulicznego KTO oraz występy zespołu Sokół Orchestra w muszli koncertowej. Znajomość gwary krakowskiej, hejnału mariackiego i najważniejszych zabytków pozwoli sięgnąć po nagrody w konkursach wiedzy o mieście. Dzięki współpracy z Zamkiem Królewskim na Wawelu, jedna z nich będzie niezwykła – zwycięzca będzie mógł na Wawelu… zanocować! Z kolei w Gdańsku, podczas Jarmarku Dominikańskiego od 11 do 16 sierpnia, będzie można m.in. pooglądać występy Krakowskiego Kolektywu – Przemysława Redkowskiego z zespołem, wziąć udział w konkursach i warsztatach, a w weekend skosztować świeżych obwarzanków przywiezionych prosto z Krakowa.

Na odwiedzających krakowskie stoisko w Sopocie lub Gdańsku czeka jeszcze jedna niespodzianka: będzie można otrzymać pamiątkową widokówkę ze swoim zdjęciem i oczywiście z Krakowem.

 

 

kamper, kraków nieodkryty
„Kraków nieodkryty” rusza nad morze! Bogusław Świerzowski
kamper, kraków nieodkryty
„Kraków nieodkryty” rusza nad morze! Bogusław Świerzowski
kamper, kraków nieodkryty
„Kraków nieodkryty” rusza nad morze! Bogusław Świerzowski
kamper, kraków nieodkryty
„Kraków nieodkryty” rusza nad morze! Bogusław Świerzowski
kamper, kraków nieodkryty
kamper, kraków nieodkryty
kamper, kraków nieodkryty
kamper, kraków nieodkryty
117100278_854015805005511_7353271196577197730_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117172046_759330948152829_3335355406877760086_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117228783_1432867540434874_7275127392714532948_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117236862_2433866096906072_2506127632998239068_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117239936_735470640583957_4316123467327883579_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117291150_2686989924870667_3714455902884252226_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117296107_576152689729824_4680193786983494362_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117307121_300117534402358_2841020556089802577_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117336389_319061929229635_6395447940569641117_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117340274_2694868134080627_6075050912022394914_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117440036_632194894367120_7686478549392210714_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
116884504_754485118445976_5430427647393220553_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117036245_736152647205712_5653274954756801425_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117085628_1279330435744987_9027803201645158481_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117176619_2706006579655790_7539030265949100074_n.jpg
„Kraków nieodkryty” promuje się nad morzem materiały prasowe
117100278_854015805005511_7353271196577197730_n.jpg
117172046_759330948152829_3335355406877760086_n.jpg
117228783_1432867540434874_7275127392714532948_n.jpg
117236862_2433866096906072_2506127632998239068_n.jpg
117239936_735470640583957_4316123467327883579_n.jpg
117291150_2686989924870667_3714455902884252226_n.jpg
117296107_576152689729824_4680193786983494362_n.jpg
117307121_300117534402358_2841020556089802577_n.jpg
117336389_319061929229635_6395447940569641117_n.jpg
117340274_2694868134080627_6075050912022394914_n.jpg
117440036_632194894367120_7686478549392210714_n.jpg
116884504_754485118445976_5430427647393220553_n.jpg
117036245_736152647205712_5653274954756801425_n.jpg
117085628_1279330435744987_9027803201645158481_n.jpg
117176619_2706006579655790_7539030265949100074_n.jpg
pokaż metkę
Autor: JOANNA KORTA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat