Start rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Nawet w pandemii można pomagać w otwarciu firm

Pracownicy Punktu Obsługi Przedsiębiorcy Urzędu Miasta rozpoczęli kolejną, tym razem wirtualną edycję spotkań zachęcających do zakładania i prowadzenia własnej firmy. Celem tych spotkań jest rozwianie obaw związanych z otwarciem firmy oraz zaproponowanie konkretnych narzędzi wsparcia dla młodych ludzi w realizacji pomysłów na własny biznes.

Fot. materiały UMK
materiały UMK

W tym roku z powodu sytuacji pandemii spotkania odbywają się zdalnie. W maju odbyły się zajęcia z kolejnymi rocznikami studentów Zarządzania Informacją na studiach pierwszego i drugiego stopnia Instytutu Studiów Informacyjnych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jednorazowo brało w nich udział łącznie nawet około 60 studentów. Taka forma spotkania i dyskusji w trudnym dla wszystkich czasie, w którym rodzą się dodatkowe obawy studentów o swą przyszłość jako młodych przedsiębiorców, okazała się trafiona i potrzebna. Studenci wysoko ocenili klarowny przekaz rzetelnej wiedzy i praktycznych informacji, dzięki którym niektórzy z nich mogli już założyć własne firmy lub rozważają taką możliwość jako plan zawodowy na nieodległą przyszłość.

Pozytywne opinie studentów i absolwentów wskazują na potrzebę organizacji w ramach zajęć dydaktycznych tego typu merytorycznych spotkań ze specjalistami z powołanych do tego jednostek Urzędu Miasta Krakowa, takich jak Punkt Obsługi Przedsiębiorcy.

Pracowników POP najbardziej cieszy fakt, że w maju, mimo ciężkiej sytuacji spowodowanej pandemią, przyjęli wnioski o otwarcie w Krakowie ponad 50 nowych firm. 

– Uważam, że to spotkanie było bardzo potrzebne, zważywszy na fakt, że jesteśmy osobami, które wkrótce kończą swoją edukację i muszą podjąć decyzję, jak poprowadzić swoją karierę zawodową. Temat zakładania firm od podszewki dotychczas był mi zupełnie obcy. Po spotkaniu jestem w stanie porównać korzyści płynące z pracy na etacie oraz prowadzenia własnej firmy – mówiła po spotkaniu studentka studiów II stopnia.

– Dzięki spotkaniu dowiedziałam się o istnieniu Oddziału Obsługi Przedsiębiorcy, o którym wcześniej nie miałam okazji słyszeć. Oddział, jest bardzo pomocną instytucją, dzięki której wiele osób może założyć działalność bez zbędnego stresu i uzyskać wsparcie już w czasie prowadzenia działalności – stwierdziła słuchaczka studiów I stopnia.

– Pan Wojciech Łaptaś opowiedział również o bardzo ciekawej rzeczy, nad którą głowiłem się już dłuższy czas, a mianowicie o prowadzeniu działalności nierejestrowej. Podał naprawdę dobre argumenty, ażeby taką działalność poprowadzić. […] Wykład Pana Wojciecha zainteresował mnie jak żaden inny. Może to właśnie dlatego, że chciałbym w niedalekiej przyszłości zacząć pracę nad swoją firmą. Wykład dał mi do myślenia oraz zmotywował do wdrażania projektu w życie – ocenił spotkanie student studiów I stopnia.

 

pokaż metkę
Autor: GRAŻYNA ROKITA
Osoba publikująca: Monika Jagiełło
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat