Mądrze promować biznes

O projekcie Kraków Metropolitan Area 4 Business dyskutowali radni podczas posiedzenia komisji Innowacji i Wykorzystania Funduszy Unijnych.

Mądrze promować biznes
Fot. pixabay.com

Informację w tej sprawie przedstawiła Katarzyna Wysocka, dyrektor wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji. Projekt ma za zadanie promocję aktywności gospodarczej Małopolski i Krakowskiego Obszaru Gospodarczego. Liderem projektu jest spółka Kraków Nowa Huta Przyszłości, a partnerami Urząd Miasta Krakowa, Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Stowarzyszenie Metropolia Krakowska. Projekt trwać będzie do końca 2021 r., dofinansowanie z UE wynosi 4 mln 749 tys. – Spodziewane efekty działań to zwiększenie rozpoznawalności Małopolski jako marki gospodarczej czy zwiększenie zainteresowania Małopolską jako miejscem dla inwestycji – mówiła Katarzyna Wysocka. W 2019 r. Gmina Miejska Kraków w ramach tego projektu uczestniczyła w targach „Expo Real 2019” w Monachium, gdzie odbyły się 22 spotkania biznesowe o zróżnicowanym charakterze. Odbyły się też dwie prezentacje gospodarcze w Londynie podczas, których nawiązano bezpośrednio 78 kontaktów z przedstawicielami biznesu. W 2020 r. planowana jest promocja Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego i Małopolski na rynkach: bliskowschodnim (Dubaj), Ameryki Północnej (Nowy Jork i Boston) oraz europejskim (Holandia). Radny Jan Stanisław Pietras pytał, co będzie wskaźnikiem efektywności tego projektu oraz jaki jest zakres działania lidera projektu, spółki Nowa Huta Przyszłości. - Efektem przede wszystkim będą nawiązane kontakty biznesowe. Lider projektu m.in. przygotowuje i obsługuje stoiska na targach branżowych, przygotowuje ofertę specjalistyczną, pokazuje nasz potencjał naukowo-biznesowy. Zajmuje się też rozliczeniem dofinansowania – mówiła dyr. Wysocka.

Pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: MAGDALENA BARTLEWICZ
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Zobacz także