Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nauczyciele się dokształcają, a miasto ich wspiera

Ciągłe doskonalenie warsztatu pracy i uzupełnianie wiedzy to integralna część zawodu nauczyciela, a także warunek wysokiej jakości nauczania. Mając tego świadomość, miasto Kraków oferuje nauczycielom wsparcie w postaci dofinansowania różnych form podnoszenia kwalifikacji. W pierwszym półroczu 2019 r. skorzystało z niego 303 nauczycieli pracujących w samorządowych szkołach i placówkach. Miasto przeznaczyło na to ponad 495 tys. zł.

Fot. tookapic.com

Krakowscy nauczyciele otrzymali dofinansowanie do opłat za studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne i inne formy nadające kwalifikacje. Dzięki nim zdobyli nową wiedzę i umiejętności na wielu kierunkach – pozwalające im m.in. prowadzić zajęcia z preorientacji zawodowej w przedszkolach (dofinansowanie do 95 proc.), uczyć przedsiębiorczości (dofinansowanie do 85 proc.) czy technik programowania i kodowania (dofinansowanie do 85 proc.).

Warto wspomnieć, że powyższe specjalności znajdują się na liście kierunków kształcenia priorytetowych z punktu widzenia miasta, a takim przysługują najwyższe stawki dofinansowania (do 85 lub 95 proc.). Na tej liście są też m.in. nauczanie języka obcego w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doradztwo zawodowe, edukacja dla bezpieczeństwa, etyka, edukacja wielokulturowa, diagnoza uzdolnień matematycznych u małych dzieci.

Poza kierunkami priorytetowymi, których jest obecnie 20, dofinansowanie przyznawane jest w wysokości nieco niższej – do 40, 50, 60 i 70 proc. Wysokość dofinansowania uzależniona jest bowiem od kierunków polityki oświatowej państwa (m.in. od potrzeb wynikających z reform edukacji), a także od aktualnych priorytetów edukacyjnych miasta. Są one wynikiem wnikliwej obserwacji zjawisk zachodzących w oświacie. To one wyznaczają zapotrzebowanie na określony kierunek i rodzaj doskonalenia, a właściwie stanowią odpowiedź nauczycieli na potrzeby uczniów.

pokaż metkę
Autor: MAŁGORZATA TABASZEWSKA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-06-27
Data aktualizacji: 2019-06-27
Powrót

Zobacz także

Znajdź