Nasze miasto rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na aplikacje mobilne z biletami KMK

Trwa proces rozstrzygania przetargu na sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w Krakowie przy pomocy komercyjnych aplikacji mobilnych. W tym tygodniu Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przypuszczalnie podpisze umowy z trzema operatorami.

Fot. pixabay.com
pixabay.com

Postępowanie o świadczenie usług, polegających na sprzedaży biletów KMK za pomocą aplikacji mobilnych, zostało ogłoszone na początku stycznia. Dzięki temu, że skorzystano z uproszczonej procedury, dedykowanej dla usług świadczonych na rzecz społeczności lokalnej, postępowanie przetargowe trwa krótko, a Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu może podpisać umowy z więcej niż jednym wykonawcą.

Chęć świadczenia usług zgłosiły trzy firmy, dostawcy aplikacji mPay, moBilet i Skycash. W tym momencie pracownicy ZIKiT badają złożone oferty pod względem formalnym i  technicznym (sprawdzana jest funkcjonalność wersji demonstracyjnych poszczególnych aplikacji). Jeżeli wszystko będzie spełniać warunki i wymagania publicznego ogłoszenia o zamówieniu, to w przyszłym tygodniu zostaną podpisane umowy z operatorami. Oznacza to, że bilety KMK będzie można kupić za pomocą tych aplikacji już następnego dnia.

Przypominamy, że cały czas można korzystać z aplikacji iMKA, dzięki której można m.in. kupować bilety jednorazowe i okresowe KMK oraz bilety kolejowe.

Postępowanie związane z usługą dystrybucji biletów Komunikacji Miejskiej w Krakowie z wykorzystaniem telefonów komórkowych zostało przygotowane w 2016 roku. Niemniej z uwagi na wejście w życie znowelizowanej ustawy regulującej sposób udzielania zamówień publicznych w połowie roku, a także terminem wydanie komunikatów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, określających sposób stosowania implementowanych z prawa UE przepisów, nie było możliwości rozpoczęcia postępowania przed czwartym kwartałem 2016 roku.

W tym czasie jednak prowadzone intensywne negocjacje z dotychczasowymi usługodawcami, związane z zmniejszeniem wysokości naliczanej do każdej sprzedaży prowizji. Dzięki staraniom strony miejskiej, operatorzy zgodzili się na obniżenie prowizji do 3 proc. wartości transakcji. Pozwoliło to na uzyskanie oszczędności w kwocie 200 tys. złotych rocznie, a także powstała możliwość procedowania zadania w formie przetargu na usługi społeczne, co znacząco skróciło czas postępowania.

pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: NATALIA WÓJS
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-01-16
Data aktualizacji: 2017-01-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat