Nasze miasto rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Cztery podmioty walczą o możliwość dostarczenia tramwajów do Krakowa

W poniedziałek, 24 października do MPK SA w Krakowie wpłynęły cztery oferty na dostawę 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów.

Fot. Paweł Krawczyk / krakow.pl
Paweł Krawczyk / krakow.pl

Oferty złożyły firmy:

  • Stadler Polska Sp. z o.o. lider konsorcjum wraz z partnerem konsorcjum firmą Solaris Bus&Coach SA (cena za 1 wagon o nazwie Tramino Kraków - 7 270 127 zł netto);
  • Newag SA (cena za 1 wagon o nazwie 138N - 8 595 000 zł);
  • PESA Bydgoszcz SA (cena za 1 wagon o nazwie 2016N Krakowiak II - 6 950 000 zł netto);
  • Skoda Transportation (cena za 1 wagon o nazwie ForCity Kraków 8 290 000 zł netto).

Warto podkreślić, że w przetargu kryterium wyboru ofert cena stanowi tylko 40 proc., a kryteria techniczne to 60 proc. Wszystkie oferty zostaną sprawdzone oraz ocenione zgodnie z punktacją zawartą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Następnie jedna, najkorzystniejsza oferta będzie podlegała dalszej weryfikacji.

Przetarg zakłada w pierwszym etapie dostawę 35 nowych tramwajów. Pierwsze z nich powinny się pojawić w Krakowie pod koniec 2018 roku.

Nowe tramwaje będą niskopodłogowe i będą mieć długość ponad 30 metrów. Zostaną wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring, automaty biletowe, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów.

Co ważne, dwa nowe tramwaje będą także wyposażone w innowacyjny system autonomicznej jazdy (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej. Może to dotyczyć np. takich sytuacji, gdy na jakimś fragmencie trasy tramwajowej montowanie sieci trakcyjnej zamocowanej na słupach trakcyjnych okaże się trudne w realizacji lub będzie negatywnie wpływać na otoczenie (np. budynki mieszkalne). Dodatkowo to rozwiązanie może też być wykorzystane w sytuacjach awaryjnych. Umożliwi np. przejazd tramwajom w sytuacjach, gdy zabraknie napięcia w sieci trakcyjnej.

 

 

pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat