Kultura rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Pomóż Orkiestrze, kup suknię Kopciuszka

Już 3200 zł warta jest błękitna suknia Kopciuszka, w której Alicja Bachleda-Curuś wystąpiła w spocie promującym nasze miasto. Suknię na aukcję na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przekazał Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Jeśli chcesz by suknia była Twoja masz czas do 12 stycznia 2015 r. by wejść na stronę http://aukcje.wosp.org.pl i wziąć udział w licytacji!

- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy od lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, nie wyobrażam sobie, żeby Kraków nie brał udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu – mówi Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. – Gorąco zachęcam Państwa do udziału we wszystkich wydarzeniach organizowanych podczas Wielkiego Finału WOŚP i oczywiście do udziału w aukcji, na którą przekazałem piękną suknię Kopciuszka – dodaje.

Błękitna suknia, którą można wylicytować została wykorzystana w „bajkowym" spocie promującym Kraków, w którym w rolę Kopciuszka wcieliła się Alicja Bachleda-Curuś. Fabuła spotu promocyjnego Krakowa wykorzystuje najbardziej charakterystyczny fragment baśni o Kopciuszku, bal – razem z drogą na przyjęcie oraz słynną sceną ucieczki i gubienia pantofelka. Scenerią dla bajkowych wydarzeń stają się kolejno: Dunajec i Pieniny (droga Kopciuszka na bal), Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (sceny balowe), Zamek w Pieskowej Skale (ucieczka z balu) i Rynek Główny w Krakowie (ponowne spotkanie z księciem). Warto podkreślić, że bajka o Kopciuszku była jedynie inspiracją dla scenarzystów filmu promocyjnego – spot nie jest jej wierną ekranizacją. Dlatego też krakowski Kopciuszek nie jedzie na bal karocą, ale płynie łodzią, a akcja spotu rozgrywa się zimową porą.

Spot „Kraków – come and find your story" ma nie tylko pokazać niestereotypowe, baśniowe oblicze Krakowa i Małopolski, ale również zaprezentować krajobrazowy i zimowy potencjał miasta i regionu – zachęcić turystów do ich odwiedzenia także poza letnim sezonem (promocja Krakowa i Małopolski jako zimowych destynacji turystycznych). W przyszłym roku spot ma pojawić w jednej z czołowych, zagranicznych stacji telewizyjnych obejmującej swoim zasięgiem: Europę, USA, Bliski Wschód, Azję oraz Afrykę. Zagraniczna kampania, realizowana wspólnie przez Miasto Kraków i Małopolską Organizację Turystyczną, planowana jest na zimę 2015 r.

Suknię zaprojektowała Jolanta Łagowska – krakowska kostiumografka; autorka kostiumów do znanych polskich produkcji filmowych (m.in. do filmu „Zakochany Anioł" i „Generał") oraz popularnych seriali telewizyjnych (m.in. „Majka" i „Julia"); współpracująca z wieloma teatrami, m.in. z: Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Ludowym w Krakowie, Śląskim w Katowicach, Polskim we Wrocławiu oraz Teatrem Montownia w Warszawie.

Suknia, którą wykonały: Jolanta Łagowska i Małgorzata Cielecka – krawcowa, specjalizująca się w krawiectwie artystycznym (stroje taneczne i wieczorowe), ma rozmiar 36, materiały z których została wykonana to: tiul i błyszcząca organa.

Przypomnijmy, ze 23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 11 stycznia 2015 roku. Tym razem Orkiestra gra „Dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz dla godnej opieki medycznej seniorów". Dodatkowe informacje: www.wosp.org.pl.

pokaż metkę
Autor: KATARZYNA FIEDOROWICZ-RAZMUS
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Data publikacji: 2014-12-30
Data aktualizacji: 2015-01-12
Powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat