Chaos reklamowy zakłóca właściwą identyfikację i postrzeganie przestrzeni publicznej, prowadząc do przeciążenia informacyjnego. Ograniczenie liczby reklam spowoduje lepszy odbiór całości wysyłanych komunikatów reklamowych.
W celu określenia zasad i warunków sytuowania reklam wyznaczono cztery strefy krajobrazowe:
W każdej z czterech wyznaczonych stref, w formie zakazów, dopuszczeń i nakazów, określono zasady i warunki sytuowania reklam wolnostojących, reklam na obiektach i szyldów.
Dla drugiej strefy krajobrazowej opracowano „Karty wskazań”, w których precyzyjnie wskazano miejsce sytuowania i formę wolnostojących nośników reklamowych. W uchwale przyjęto również regulacje określające gabaryty tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane nośniki reklamowe.
Na podstawie przyjętych regulacji, sytuowanie reklam w przestrzeni publicznej - za wyjątkiem szyldu - będzie podlegało tzw. „opłacie reklamowej”. W uchwale określono roczny termin dostosowania istniejących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do ustalonych zakazów, zasad i warunków.
Istotny element prezentowanej koncepcji stanowi prawo do umieszczenia przez każdy podmiot gospodarczy jednego bezpłatnego szyldu informującego o prowadzonej działalności.
Dalej