rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Autobusy typu midi i mini dla Krakowa

W przetargu ogłoszonym przez MPK SA w Krakowie na dostawę pięciu małych autobusów zwyciężyły dwie firmy: Autosan dostarczy trzy autobusy typu midi. Z kolei dwa autobusy typu mini dostarczy firma MMI sp. z o.o. Będą to pojazdy Karsan.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie

Autosan wycenił zamówienie na 2 874 000,00 zł netto. Autobusy są wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę Euro 6. Mają długość 8,5 m. W środku będą łącznie dostępne 63 miejsca dla pasażerów, w tym minimum 15 miejsc siedzących.

Autobusy typu mini dostarczy firma MMI sp. z o.o. Za dwa pojazdy Karsan zaproponowała cenę 812 000,00 zł netto. Autobusy mini mają długość ok. 6 m. W środku ma być miejsce dla 21 pasażerów, w tym minimum 8 miejsc siedzących. Największą zaletą tych pojazdów jest łatwość prowadzenia – wąskie uliczki, ciasne skrzyżowania czy cofanie – to, coś, w czym Karsan bardzo dobrze się sprawdza.

Wszystkie autobusy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz porty USB, umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Wewnątrz zostaną także zamontowane poduszki naścienne, umożliwiające oparcie osób stojących. Podłoga w autobusach ma być pokryta gładką wykładziną z materiału antypoślizgowego. W komorze silnika będzie zamontowany automatyczny system gaśniczy.

Dla osób poruszających się na wózkach będzie specjalnie wydzielone miejsce wewnątrz oraz rozkładana platforma przy drzwiach. Dla wszystkich osób z ograniczoną mobilnością przy drugich drzwiach zostanie także zamontowany specjalny przycisk. Jego wciśnięcie dezaktywuje funkcję automatycznego zamykania drzwi. Zamknąć drzwi będzie mógł kierowca, po upewnieniu się, że pasażer bezpiecznie wsiadł do autobusu.

Dostawcy nowych autobusów będą mieć siedem miesięcy od dnia podpisania umowy na realizację zamówienia. Zakup tych małych autobusów wynika z potrzeby świadczenia usługi przewozowej na trasach, na których nie są w stanie kursować autobusy o standardowych wymiarach.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-05-26
Data aktualizacji: 2020-05-27
Powrót

Zobacz także