Stanowiska, opinie, nieopublikowane

Artykuły redaktor Olgi Szpunar, które ukazały się 6 grudnia 2017 r. w „Gazecie Wyborczej”: „Magistrat nie godzi się na filię szkoły” oraz „Reforma edukacji i festiwal matematyczny”, przedstawiają nieprawdziwy obraz sytuacji i pomijają kilka ważnych dla tych tematów faktów.

W związku z licznymi informacjami na ten temat publikujemy wyjaśnienie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Lubimy, gdy o nas piszą. Nawet wtedy, gdy piszą krytycznie. Nie lubimy, gdy to co czytamy o projekcie „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”, niewiele (choćby fragmentami) ma wspólnego z rzeczywistością, jak to ma miejsce w przypadku tekstu pana Sebastiana Książkiewicza pt. „Nowa Huta Przyszłości” zamieszczonego w „Magazynie Projekt Inwestor” (listopad-grudzień 2017).

Ogłoszona 30 listopada 2017 roku decyzja firmy PESA Bydgoszcz SA o ostatecznej rezygnacji z kontraktu dla Krakowa oznacza, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie może kontynuować procedurę przetargową na zakup 50 nowych tramwajów dla mieszkańców Krakowa. Bezzwłocznie zostanie złożony wniosek do Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli uprzedniej procedury przetargowej na zakup tramwajów.

Artykuł Piotra Tymczaka z wczorajszego wydania Dziennika Polskiego „Miasto mało zarabia na placu Nowym. Czemu nie może być po nowemu?” jest pełen przekłamań i nieścisłości. Poniżej wyjaśnienia kilku wybranych wątków i sformułowań, które rzucają na tę sprawę zupełnie inne światło, pokazując ją w pełnym kontekście, bez pisanych pod tezę twierdzeń.

W nawiązaniu do artykułu autorstwa Pana Bartosza Dybały, który ukazał się w Dzienniku Polskim Kronice Krakowskiej w dniu 21.11.2017 r. pt. „Miał być park, ale będzie blok”, uprzejmie informuję:

W nawiązaniu do kontrowersji wokół inwestycji u zbiegu ulic Piłsudskiego/Straszewskiego, wyjaśniamy: według Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, kolor zrealizowanej okładziny jest niezgodny z wydanymi decyzjami pozwolenia na budowę oraz o ustaleniu warunków zabudowy dla tej inwestycji.

W związku z pojawieniem się na stronie internetowej Interia.pl 16 listopada artykułu pt. „Czarny czwartek w Polsce. Normy przekroczone nawet 1200 proc. normy”, Miasto Kraków na podstawie danych z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska dementuje informacje zawarte w artykule nt. stwierdzonych przekroczeń wielkości poziomów dopuszczalnych pyłu PM 10 – 300 proc. i PM 2,5 – 450 proc. w Krakowie.

W obiegu publicznym pojawiły się informacje o wniosku do Najwyższej Izby Kontroli o kontrolę planowanej inwestycji dotyczącej torowiska tramwajowego do Mistrzejowic. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ze spokojem czeka na ocenę kontrolerów tego nowatorskiego przedsięwzięcia.

4,76 ha gruntów, w tym 3,58 ha terenów zielonych, nabyło w tym roku Miasto za kwotę ponad 6,5 mln zł. Pozyskane tereny zostaną przeznaczone m.in. pod park rzeczny Drwinka, park rzeczny Dłubnia, park Zakrzówek i park Młynówka Królewska. Pieniądze ze sprzedaży swoich nieruchomości Miasto wykorzysta natomiast głównie na realizację inwestycji, których oczekują mieszkańcy, i ich utrzymanie. Jak widać, polityka gospodarowania mieniem jest więc nieco bardziej skomplikowana niż wydaje się to redaktorowi Piotrowi Ogórkowi, który w dzisiejszej Gazecie Krakowskiej pisze, że „Polityka urzędu miasta jest prosta: pozbyć się wszystkiego, co tylko możliwe”.

POLECAMY
TELEWIZJA.KRAKOW.PL
PRZEJRZYSTE FINANSE
OTO FOTOKRONIKA MIASTA