Opinie, stanowiska, polemiki

W nawiązaniu do artykułu Pana Dawida Serafina „Zamieszanie ze żłobkami w Krakowie. Będą wysokie podwyżki opłat?” który ukazał się na stronie Onet, 18 czerwca br., informuję:

Nawiązując do artykułu Piotra Tymczaka pt. „Tele-Fonika daje działkę w zamian za zgodę na nowe bloki” opublikowanego 13 czerwca 2018 r. informuję, że działań podjętych przez miasto nie można traktować jako ratowanie sytuacji, gdyż jest ona znana i na bieżąco podejmowane są działania w zakresie zapewnienia usług edukacyjnych na wysokim poziomie.

W artykule prasowym „Miasto buduje nowe komunałki” (dziennik „Fakt” z 12 czerwca br.) pojawiły się błędne informacje dotyczące realizowanego przez Zarząd Inwestycji Miejskich osiedla komunalnego w rejonie ulic Przyzby i Zalesie.

Nawiązując do treści artykułu red. Bartosza Dybały „Krakowianie przepłacają za śmieci. Sprawa skończy się na sali sądowej?” zamieszczonego w Kronice Krakowskiej Dziennika Polskiego 13 czerwca 2018 r. Wydział Gospodarki Komunalnej stwierdza, że informacje  zawarte w wyżej wymienionym artykule są rozbieżne z treścią przygotowanego materiału do Biura Prasowego z dnia 5 czerwca 2018 r.

W nawiązaniu do poniższych stwierdzeń zawartych w artykule pani Angeliki Pitoń, zamieszczonym w dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej pt. „In vitro w Krakowie wyrzucone na śmietnik” cyt.: „(…) przepisy, na które powołała się Rada, nie są jasne, a ich interpretacja może być różna(…) główną rolę w głosowaniu odegrały czynniki polityczne.(…) Samorządy, w których program in vitro działa i służy mieszkańcom, wprowadzały go w inny, znacznie łatwiejszy sposób. W tym przypadku niepotrzebna jest opinia AOTMiT. Chybiony jest również argument, że coś co nie jest ujęte w programie miasta, z miejsca musi stać z nim w sprzeczności.(…)” – wyjaśniam:

„Gazeta Krakowska” zarzuca urzędnikom ZIKiT rażące błędy i doprowadzenie do gigantycznych kontrowersji po ustaleniu tras przejazdu meleksów z turystami. Autor tekstu znalazł jednak jeden błąd, a jednocześnie wykazał, że niektórzy kierowcy meleksów łamią przepisy.

W nawiązaniu do artykułu Piotra Tymczaka, „Bloki zamiast kortów tenisowych na Grzegórzkach. Tego chce PKP”, opublikowanego w „Gazecie Krakowskiej” 30 maja 2018 r., informuję:

W związku z artykułem „Cmentarz dla zwierząt w Olszanicy ma już pozytywną opinię sanepidu” autorstwa Małgorzaty Mrowiec i Bartosza Dybały („Dziennik Polski” z 30-31 maja 2018 r.) informuję:

W związku z informacjami podanymi w tekstach Gazety Krakowskiej (na portalu www.gazetakrakowska.pl) oraz w Dzienniku Polskim (www. dziennikpolski24.pl) - „Gibała: 95 pieców węglowych wciąż działa w miejskich budynkach” informujemy, że przedstawione informacje są nieprecyzyjne i wprowadzają czytelników w błąd. Tytuły tekstów sugerują, że w 95 budynkach miejskich paleniska węglowe nie zostały zlikwidowane, a co z tego wynika dalej są czynnymi źródłami niskiej emisji.

W „Dzienniku Polskim” z 22 maja br. red. Bartosz Dybała obwieszcza Czytelnikom: „Prezydent zabiera pieniądze z Nowej Huty. Mieszkańcy są oburzeni”. Dla wzmocnienia tych hiobowych wieści dziennikarz powołuje się na zarządzenie PMK, nazywając je rozporządzeniem. Ale mniejsza o to.

POLECAMY
TELEWIZJA.KRAKOW.PL
PRZEJRZYSTE FINANSE
OTO FOTOKRONIKA MIASTA