W tym roku uzyskano pozwolenie na realizację prac na całym zakresie Trasy Łagiewnickiej. Dzięki temu na całym placu budowy rozwinięto front robót i uzyskano zaawansowanie prac na poziomie 50 proc.
– Prace najbardziej zaawansowane są w rejonie ul. Turowicza, gdzie wykonana jest konstrukcja tunelu pod tą ulicą oraz torowisko ją przecinające. Zakładamy, że na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2020 r. oddamy kierowcom obie jezdnie ul. Turowicza – informuje Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu, Trasa Łagiewnicka SA.
Duży zakres prac zrealizowano w rejonie Białych Mórz, gdzie główny front robót skupia się na budowie drogowo–tramwajowego tunelu. Tunel wykonany jest w 80 proc. jego docelowej długości i to zarówno w zakresie naw drogowych jak i nawy tramwajowej.
Gotowa jest konstrukcja mostu nad Wilgą oraz budynek podstacji trakcyjnej. Wykonywany jest już również przystanek tramwajowy, który pozwoli na dojście z tramwaju do pobliskich sanktuariów.
– Z technicznego punktu widzenia rejon ul. Zakopiańskiej jest najbardziej skomplikowany, jednak i tutaj roboty postępują i planujemy w przyszłym roku zakończyć prace, które powodują utrudnienia w ruchu dla jadących ul. Zakopiańską – podkreśla Krzysztof Migdał. Wykonawca realizuje obecnie zarówno nowy most nad Wilgą jak i konstrukcję tunelu pod zachodnią jezdnią ul. Zakopiańskiej.
Intensywne prace związane z wykonywaniem tuneli są prowadzone między ul. Zakopiańską a Grota Roweckiego. Od strony Ruczaju rozpoczęło się wykonywanie stropu tunelu.
Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.