górne tło

Kraków stawia na talenty

Kraków to jeden z najważniejszych w Europie Środkowej ośrodków naukowych i akademickich, a zarazem – miejsce sprzyjające rozwojowi talentów. Już w 2008 r. zorganizowano pionierską na polskim rynku kampanię reklamową Kraków stawia na talenty - rozwijamy outsourcing” promująca outsourcing jako branżę, z którą warto związać swoją przyszłość zawodową.

Kolejnym przykładem jest inicjatywa „inKRK! Keep on developing - Postaw na rozwój”.  Nowatorskie przedsięwzięcie Krakowa oraz krakowskich firm mające na celu zachęcenie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Krakowem oraz kształtowanie wizerunku Miasta jako przyjaznego dla rozwoju kariery zawodowej poprzez umożliwienie studentom i absolwentom krakowskich uczelni zdobycia doświadczenia zawodowego ułatwiającego znalezienie w przyszłości atrakcyjnej pracy, jak również wsparcie podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w znalezieniu stażystów.

Inicjatywa inKRK! składa się z 4 projektów:

Młodzi ludzie wiążą swoją przyszłość z Krakowem

Takie są wyniki badań ankietowych przeprowadzonych 25 marca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, w trakcie Dni Kariery. Te największe targi pracy, staży oraz praktyk, organizowane przez międzynarodową organizację AIESEC przyciągnęły 79 firmy- potencjalnych pracodawców oraz ok. 10.000 studentów ze wszystkich uczelni krakowskich. W badaniach wzięło udział ponad 600 osób, z czego niemal 70% stanowiły młode kobiety. Tylko co czwarty ankietowany pochodzi z Krakowa, znamienita większość to przyjezdni.

Badania pokazały, że studenci największą szansę dla swojej kariery widzą w branży BPO/SSC, HR oraz mediach. Korelują z tym wyniki dotyczące firm, w których chcieliby rozpocząć pracę. Młodzi liczą, że dzięki takiemu wyborowi będą mieli szansę na rozwój zawodowy oraz dobre zarobki.

Raport z badań pokazał, że studenci są świadomi swoich braków. Głównym wymienianym przez nich problemem jest brak doświadczenia zawodowego, liczą jednak, że uda im się to nadrobić dzięki znajomości języków obcych, a także takim kompetencjom jak praca zespołowa, komunikatywność i kreatywność.

Studenci nie są bezkrytyczni w stosunku do systemu kształcenia – brakuje im zajęć praktycznych, nauki języków obcych i dopasowania programów nauczania do potrzeb rynku pracy. Warto jednak podkreślić, że niemal 50% ankietowanych uważa, że studia, które wybrali, dobrze przygotują ich do wejścia na rynek pracy.