Reklama za reklamę

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w akcji "Reklama za reklamę". Każdy z przedsiębiorców, który zdecyduje się na dostosowanie istniejącej bądź planowanej reklamy na zabytkowym budynku do estetyki zabytkowego centrum miasta, jakim jest Kraków, może liczyć na bezpłatną reklamę na naszej stronie, odwiedzanej miesięcznie przez około 1,2 miliona internautów.

 

"Klimat historycznego krajobrazu to nie tylko uroda zabytków, a w Krakowie wciąż zbyt wiele przypadkowych reklam, negatywnie oddziaływujących na ogólny wizerunek miasta. Dlatego zależy nam, aby zachęcić i zmobilizować przedsiębiorców do większej dbałości o przestrzeń publiczną centrum Krakowa" - mówi Prezydent Jacek Majchrowski.

 

Zabytkowe centrum Krakowa - miasta wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury - jest często szpecone przez kolorowe szyldy i banery zawieszane na fasadach zabytkowych budynków.

 

Brakuje jednocześnie odpowiednich narzędzi prawnych, które pozwoliłyby egzekwować od przedsiębiorców większą staranność przy ich doborze, a nade wszystko skłonić firmy do konsultowania projektu z Miastem.

 

Za znalezieniem skutecznego sposobu na zwiększenie estetyki reklam w centrum miasta opowiadają się również internauci, biorący udział w sondzie prowadzonej na stronach prezentacji miejskiej. Na pytanie: "Czy różnorodne reklamy powinny zniknąć z zabytkowych budynków centrum miasta?" - 87,5 proc. internautów odpowiedziało twierdząco, zaledwie 9 proc. osób nie widziało takiej potrzeby. W sondzie wzięło udział prawie 2800 osób.

 

Oto firmy, których szyldy i banery wkomponowują się znakomicie w pejzaż starego Krakowa.